Republicans Vetted Dan Rather Panel

So it turns out "crazy" old Dan Rather has turned up some actual, you know, evidence for his theory of a vast right-wing conspiracy to take him down at CBS News four years ago: CBS memos show the guy who led the "investigation" into Rather's 60 Minutes story on the president's Air National Guard service was appointed after getting "high marks from the G.O.P." Another Republican was rejected after being deemed not sufficiently right-wing by a CBS lobbyist and executives. Craven CBS News suits even considered having Rather's work reviewed by Ann Coulter and various other terrible right-wing demagogues:

Another memorandum turned over to Mr. Rather’s lawyers by CBS was a long typed list of conservative commentators apparently receiving some preliminary consideration as panel members, including Rush Limbaugh, Matt Drudge, Ann Coulter and Pat Buchanan. At the bottom of that list, someone had scribbled “Roger Ailes,” the founder of Fox News.

Why would CBS give the right-wing official sanction to ream one of its most respected journalists? It was being called names! On the internet!

Asked about the assembly of the panel in a sworn deposition, Andrew Heyward, the former president of CBS News, acknowledged that he had wanted at least one member to sit well with conservatives: “CBS News, fairly or unfairly, had a reputation for liberal bias,” and “the harshest scrutiny was obviously going to come from the right.”
...Mr. Rather attracted the ire of Republican bloggers and talk radio in particular after the segment, which was broadcast on a weekday edition of “60 Minutes” in September 2004.

This is the same organization that famously hung 60 Minutes producer Lowell Bergman and his tobacco-industry source out to dry by spiking a report on cigarette maker Brown & Wiliamson. At least it's sticking by journalistic treasure Andy Rooney until the bitter end!